Zde najdete hlavní výstupy z analýzy území - seznam potenciálů, na kterých je možné stavět ISUR Nad Kamínkou, a seznam problémů, kterými je nutné se ve strategii zabývat.
Potenciály

Rozvojové potenciály
PO1 | Nová Zbraslav V Metropolitním plánu je zájmové území určeno pro transformaci na bydlení, mezi Strakonickou a Elišky Přemyslovny (za Lidlem) je vymezena rozvojová lokalita za Lidlem. Rozsah těchto lokalit, resp. předpokládaný počet nových obyvatel má potenciál vytvořit v jižní části Zbraslavi nové společné centrum občanské vybavenosti, které by sloužilo i současné zástavbě. Nové centrum může vzniknout na rohu ulic Nad Kamínkou a Elišky Přemyslovny. |
PO2 | Existující urbanistická struktura Západně od zájmového území je založena urbanistická struktura, na kterou lze novou bytovou zástavbou vhodně navázat, zároveň lze v území dále rozvíjet stávající lokální centra vybavenosti. |
PO3 | Velmi dobrá dostupnost občanské vybavenosti Z řešeného území je velmi dobře dostupná (z hlediska docházkové vzdálenosti) základní občanská vybavenost. Přímou součástí zájmového území je základní a mateřská škola a pošta. Do 10 minut jsou dostupné 2 obchody, pošta, lokální centrum sportu a rekreace - sportovní areál jižně od objektu základní školy, tenisové kurty, pump track areál a nástup do parků Belveder a Borovičky. |
PO4 | Sport a rekreace Zájmové území leží na hraně parkových ploch s výrazným rekreačním potenciálem nadmístního významu. Přímou součástí zájmového území jsou sportoviště v areálu ZŠ, tenisové kurty. Území má potenciál pro zkvalitňování a rozvoj sportovní a rekreační infrastruktury. |
PO5 | Kvalitní krajinné zázemí Zájmové území leží při horní hraně svahu levého břehu Vltavy, v přímém sousedství rozsáhlého přírodního lesoparku Belveder a Borovičky a svýhledy na druhý břeh Vltavy s hradištěm. Toto výrazně utváří charakter zájmového území a je potenciálem pro vytvoření nové části Zbraslavi s osobitým charakterem. |
PO6 | Blízkost vnějšího pražského okruhu Blízkost k dálnici D0 a potenciál vybudování dálnice D4 přispívají k velmi dobré dopravní dostupnosti lokality, a to jak například na Letiště Václava Havla (20 min autem), tak i na významné rekreační oblasti v Brdech a Jihočeském kraji. |
Problémy

Rozvojové problémy
PR1 | Plošné bariéry V řešeném a zájmovém území jsou plošné bariéry – veřejně nepřístupné, oplocené areály, které jsou problémem z hlediska prostupnosti území. Jedná se především o stavební dvůr Subterra, výrobní areály jižně od ulice Nad Kamínkou a oplocené území vymezené ulicí Ke Kamínce a cestou na Záběhlice. |
PR2 |
Chybějící vazby
Veřejná
prostranství v zájmovém území netvoří spojitý, funkční systém.
V řešeném i zájmovém území chybí přímá pěší propojení na významné cíle v okolí.
Jedná se zejména o propojení: - lokálního centra vzdělání - základní a mateřská škola při ulici Nad Parkem od jihozápadu, - lokálního centra sportu a rekreace - sportovní areál jižně od objektu základní školy, tenisové kurty, pump track areál a nástup do parků Belveder a Borovičky od severozápadu a jihozápadu - centra obchodu a služeb v okolí Lidlu - Lidl, poliklinika a pošta z východní části zájmového území, centra obchodu a služeb v okolí Albertu - Albert, mateřská škola, komunitní centrum pro seniory, dětské centrum z východní části zájmového území. |
PR3 | Komplikovaná realizovatelnost transformace částí zájmového území Na částech řešeného a zájmového území, které jsou v návrhu Metropolitního plánu i Rozvojové studii Zbraslav určeny k přestavbě nepanuje shoda. To se týká především těchto částí území: PR4a/ Areál garáží při ulici Nad Parkem, kde jsou pozemky ve vlastnictví města, objekty však ve vlastnictví soukromých osob, PR4b/ Parkoviště ve východní části řešeného území, které je ve vlastnictví města, ale nepanuje shoda na jeho využití, PR4c/ Areál výroby - území jižně od ulice Nad Kamínkou, které je využíváno převážně pro výrobu a jeho majitel nepředpokládá transformaci na jiné využití, PR4D/ Plocha vymezená ulicí Ke Kamínce a cestou na Záběhlice, která je v soukromém vlastnictví, ve Rozvojové studii je navržena jako ukončení tzv. Sportovní osy, avšak v současnosti je oplocena a slouží pravděpodobně jako stavební dvůr. Nebezpečí, že tyto plochy nebude možné využít pro celkovou transformaci území výrazně snižuje potenciál rozvoje území. |
PR4 | Chybějící drobná občanská vybavenost a komunitní prostory Tento nedostatek negativně ovlivňuje kvalitu života obyvatel, kteří nemají snadný přístup k potřebným každodenním službám a místům pro setkávání a komunitní aktivity. |
PR5 |
Stav dopravní
infrastruktury není vyhovující pro rozvoj území
Problémem pro
rozvoj území jsou zejména:
- parametry ulice Ke Kamínce, které jsou nedostatečné pro další rozvoj území, a to především v její jihovýchodní části, - kapacitu křižovatky ulic Nad Kamínkou a Elišky Přemyslovny, která má nevyhovující parametry pro celkovou transformaci území. |
PR6 | Chybějící cyklo infrastruktura Podél části ulice Elišky Přemyslovny a v ulici Nad Kamínkou chybí cyklistická infrastruktura, která by propojila stávající cyklostezky a významné cíle v území. To představuje významnou překážku pro rozvoj udržitelné dopravy v oblasti. |
PR7 | Zbraslav je na Prahu napojena jen autobusovou dopravou Napojení lokality veřejnou dopravou do Prahy, kam směřuje převážná většina každodenní vyjížďky obyvatel Zbraslavi za prací a do škol, je zajištěno pouze autobusovou dopravou. Je třeba udržet dostatečnou frekvenci a kapacitu spojů. |
PR8 | Chybí napojení Zbraslavi na Strakonickou V současnosti chybí dostatečné napojení jižní Zbraslavi na Strakonickou ulici, potažmo dálnici D4 ve směru na Strakonice. Napojení bude zbudováno v rámci rekonstrukce komunikace, není však zatím jasný termín ani přesné umístění napojení. |